Život je pohyb Usmívající se blog pro neposedné duše

Wellington 22.11.

22. listopadu 2012 v 8:17 |  NOVÝ ZÉLAND
čtvrtek 22.11. Wellington
I přes značný rámus z ulice se probouzíme jen díky budíku v 6,45, je opět krásný den, slunce má velkou sílu, když ale nesvítí je docela zima. Parkujeme u Te Papa muzea, na celý den je to za 9 NZD, jinak je hodina za 4 dolary. po procházce po nábřeží v cházíme do muzea, jsou tu dějiny celého Zélandu, příroda, lidé, umění všechno je ale pojato zvláštním interaktivním způsobem, takže 3 hodiny utečou ani nevím jak. Je tu hodně informací o zemětřesení, které je tu dost časté. Nejzajímavěji a originálně byla asi udělána expozice, kde jsme vstoupili do velkého obchodu se starožitnostmi,tedy sbírkou všech možných předmětů z minulosti a my se díváme výlohou ven. Večer když majitel zatáhne roletu, věci ožívají a vyprávějí svůj příběh, vlastně dějiny Zélandu v minulém století. Ve 13 hodin se potkáváme s Anne, letos koncem roku již končí svoje magisterské studium mikrobiologie na Wellingtonské univerzitě. Jdeme společně na malý oběd a pak nás doprovodí k městské lanové dráze, kde se rozloučíme. Z kopce nad městem je hezký výhled, scházíme pak dolů botanickou zahradou směrem k parlamentu, katedrále a starému St.Paul kostelu, který je celý ze dřeva včetně klenby. V botanické zahradě nás osloví místní paní se psem a představí se a pomůže mám najít cestu. Po zjištění, že jsem ˇCech je nadšená a několikrát opakuje jaké to bylo v Praze úžasné a na hlavě má suvenýrovou čepici s nápisem Praha. V 18 hodin odplouváme na jižní ostrov do Pictonu se společností Interislanders. Vylodit se máme až v 21,30. V lodi je příjemně málo lidí, pohodlná místa a malá restaurace.
Přistáváme již za tmy, během cesty vyhlížíme nějakou odbočku na odpočívku nebo parkoviště, kde bychom přespali, ale nikde nic, vjíždíme do kraje vinic a pokud není na okraji les je tam vinice nebo tam někdo bydlí. Nakonec až asi v půl jedenácté zabočíme do kempu, kde stojí jen 3 auta.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.