Život je pohyb Usmívající se blog pro neposedné duše

Korutanská jezera

22. července 2016 v 23:23 |  NA KOLE

ČTVRTEK 14.7.2016 ( Millstätter See , jezera Feld See a Afritzer See)

Vzhledem k tomu, že Korutanská jezera jsou známa svojí průzračností a příjemnou teplotou, vybrali jsme tentokrát 4 denní zájezd do Korutan. samozřejmě, že představa lehké cyklistiky bez kopců udělala své. Odjezd byl ráno v 6 hodin, což už tak příjemné nebylo a navíc cesta busem trvá hodně dlouho- 450 km ujede za 8 hodin. Trasa busu byla zřejmě sice nejkratší, ale jestli byla také nejrychlejší není úplně jasné. Ráno lilo jako z konve a déšť neustával celou cestu, dokonce se nám zdálo,že se to ještě zhoršuje. Teprve za jedním z posledních tunelů před jezery se začalo vyjasňovat a na parkovišti před Billou u jezera Millstätter See bylo už hezky a dost teplo. Tak to zůstalo až do večera, kdy jsme se sešli u busu a jeli na ubytování. Namísto avizovaného penzionu jsme byli ubytování v rozsáhlém areálu domů s byty a studii, některé s terasou a také u jezera. Uprostřed areálu byly dvě budovy - jedna kde se prostíral bufet a druhá restaurace. Byl tu také bazén a různá sportovní zařízení. Domky zvendku vypadaly velmi hezky, uvnitř už tak útulně nepůsobily, především proto, že podlaha byla dlažba,která se postarala o chlad a ostatní zařízení bylo z 80tých let, takže již poněkud zastaralé.Svůj účel ovšem splnilo a my měli k dispozici kromě terasy i malou kuchyňku. Navíc jsme se do pokoje dostali stejně většinou až okolo 10 hodiny. Areál se jmenoval Sonnenresort u jezera Möltschacher See.

MILSTÄTTER SEE

PÁTEK 15.7. (Ferlach- pěšky soutěska Tseppaschlucht , Drávská stezka do Villachu)

Výjezd k soutězce je poněkud dobrodružný, asi 5 km dlouhá , kamenitá cesta, na jednommístě s broděním- později jsme zjistili, že jemožno jet po pěší variantě, celkem bez problémů. na soutězku máme tak hodinu čas a tak spěcháme,baychom za 30 minut stihli někam dojít.Podaří se nám to až k Ďábovu mostu, který za to stojí. Soutězka je mnohem delší, ale čas nás tlačí.Jelikož nikde žádné vhodné občerstvení, dáme párky u řidiče a spěcháme dál podél Drávy. Dlouho je to sice lehká cesta , ale poněkud nudná. Když konečně dorazíme do Villachu, tachometr ukazuje 65 km, v tom téeénu je to celkem dost. Zastavili jsme se jen jednou , v příjemné hospůdce na zmrzlinu a nebo palačinky.

POD ĎÁBLOVÝM MOSTEM

DRÁVA

VILLACH

Sobota 16.7. (Pyramidenkogel, okolo Wörthersee do Klagenfurtu)

Na Pyramidenkogel je rušno, ale vyhlídka stojí za to- opět nic neplatíme, je to v ceně Korutanské karty. Někteří odvážní se dolů svezou pa skluzavce, ale to my nejsme, stejně tak si odpustíme skok o jedno patro níže do záchytné sítě nebo snad až dolů na parkoviště? Dolů sjíždíme po silnici mezi auty a busy a brzdy se zavařují :-). Dál už naštěstí po cyklostezce kolem jezera- velmi příjemná cesta, bez kopců s pěknými výhledy,možnostmi koupání, které využijeme a hospůdkou s místními specialitami a odpoledne se zmrzlinou- jak jinak...že! Trasa je kratší než avizováno a i se zajetím do centra Klagenfurtu je to pouhých 45-50 km.

PYRAMIDENKOGEL

MARIA WÖRTH

VELDEN

WÖRTHERSEE

KLAGENFURT

Celkově tacho za 3 dny ukáže 145 km. To je slabotka- ale užili jsme si to...

Neděle 17.7. ( Gerlitzen- pěšky)

Vzhledem k tomu, že dnes jeplánován pouze 15ti km sjezd z hory Gerlitzen (1900 m- zjezd 1500 m), rozhodujeme se pro pěší variantu. Nejdříve kabinkou do mezistanice apak sedačkou- touž ale stáhneme bublinu - pěkně fučí a je zima.
Nahoře se moc nezdržíme- to bychom zmrzli- ale výhled na Julské Alpy a jezera je krásný.
Pěšky jdeme do mezistanice - asi hodinu, dáme oběd a kabinkou dolů a v 13 hodin frčíme zas domů.

VÝHLED Z HORY GERLITZEN

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.