Život je pohyb Usmívající se blog pro neposedné duše

Šumava 2016

9. srpna 2016 v 19:39 |  ŠUMAVA

SOBOTA 30.7

Tak se zase těšíme na Kvildu Adrienně. Tradičně se stavíme v Sušici na oběd v Gabretě za náměstím. Tahle restaurace si už mnoho let drží vysokou úroveň jak jídla, tak obsluhy, to už se dnes málokde vidí. Sušice vyrostla do krásy, jsou tu pěkná sportoviště, tenis, nový bazén, pěkné náměstí, ale nás nejvíc zajímá park u Otavy s dlouhým lesním okruhem, jak pro kola, tak pro inliny. Vede přímo z centra až Dlouhé Vsi. Tj. něco přes čtyři km příjemné projížďky hezkou přírodou. Po dvou hodinách bruslení, tentokrát bez úrazu vyrážíme směr Kvilda. I tady je přes 20 stupňů ještě pozdě večer.

Trasa: u mostu - centrum- Dlouhá ves- u mostu- Dlouhá ves- centrum- inline - ca.17 km

STEZKA U OTAVY

STEZKA U JEZÍRKA

U JEZU

VÝHLED Z BALKONU

NÁŠ MODRÝ POKOJ

NEDĚLE 31.7.

Je sice dost teplo, ale nebe se mračí, naštěstí to tak vydrží až do 13 hodin na Churáňov. Houby rostou. Několik pěkných hřibů je toho důkazem. Těším se do bufetu na stadionu na kulajdu. Bohužel pozdě, je oblíbená a tak zmizela první. Bude tedy zelňačka, taky dobrá… Mezitím se venku setmělo a začíná pořádný slejvák. Nakonec tu strávíme asi 1,5 hodiny, než můžeme vyrazit směr Pláně. Ještě nakoupit vajíčka v obchodě na Kvildě (no bio asi nebudou) a můžeme se dát do smaženice. Snad bude zítra lépe.

Trasa: Kvilda- Horská Kvilda- Zlatá studna- Churáňov- Pláně-rozcestí na Novými Hutěmi- po žluté do Kvildy a zpět do chaty po žluté. Ca 22 km -33.273 kroků

PONDĚLÍ 1.8.

Ráno docela svítí sluníčko, jen je drobet větší zima. Jdeme po žluté na Filipku a Modravu. Jako vždy se stavíme v restauraci Arnika na oběd a cestou sbíráme houby. Občas se nějaký ten hříbek najde Kousek za vrcholem Černé hory odbočíme k nové vyhlídce směrem na Německo. Výhled je tu pěkný. Potkáváme spíše jen cyklisty.

Trasa: Kvilda - Filipova Huť- Modrava - Černohorská nádrž - Černá Hora- vyhlídka- Pramen Vltavy- Kvilda -ca. 24 km - 36.633 kroků

PO ŽLUTÉ

FILIPOVA HUŤ

NA MODRAVĚ

SMĚR BŘEZNÍK

TADY JE JEŠTĚ LES

VYHLÍDKA POD ČERNOU HOROU

U PRAMENE VLTAVY- TADY UŽ LES NENÍ :-(

ÚTERÝ 2.8.

Dnes plánujeme opékání buřtů a tak vyrážíme do Kašperských Hor s tím, že se vrátíme nejdéle do 18 hod. Jdeme tradičně z Rokyty podél Hamerského potoka na Horskou Kvildu se zastávkou na pití, dále na Zhůří se zastávkou na svačinu a o kousek dál na natrhání borůvek. Je jich tu jako vždy hodně. Počasí se začíná kazit a na Kozích Hřbetech už poprchává. Máme už zas v tašce i několik hřibů, lišek a kovářů. Když dorazíme v 15,50 na náměstí do Kašperek , je to těsně před zavírací hodinou infostřediska. Stačíme akorát koupit ještě lístky na koncert houslistky Demeterové na sobotu. Když se vracíme autobusem, tak už prší. Z táboráku zas nebude nic. Máme dnes plné síto hub, tak sušíme nad topením.

Trasa: Rokyta- Horská Kvilda-Zhůří - Kozí Hřbety- Kašperské Hory. - Ca.19 km - 29.150 kroků

VYDRA

HAMERSKÝ POTOK

ŠUMAVSKÝ HOŘEC

KAŠPERKY

Adrienně do památníčku:

Už se zase těšíme na Šumavu,
Copak nám letos nadělí?
Kvildu, Zhůří, Antygl a Modravu,
tu bychom zas rády viděly.
Utečeme na luka a do lesů,
od islamistů, teroristů a stresu,
změníme si adresu….
Svět se řítí do záhuby a tak honem jdem,
k Adrienně do chalupy sem emigrujem!
To se pomějem…
Dneska skoro všechny už trápí deprese,
Lepší nežli prášky, je chodit po lese,
Psychiatři třeste se..
Po celodenním výletu, zase zpátky už jsme tu,
Rozděláme ohýnek, opečeme špekáčky,
Nic nám tady nechybí, zpíváme si písničky.
Letos byl rok úrodný, plno hub a borůvek,
Adrienno děkujem a mnoho krásných vzpomínek!!!

STŘEDA 3.8.

Neprší, tak 15 stupňů a tak jedeme na parkoviště v Mechově. Odtud po žluté přes Zelenohorské Chalupy do Prášil na oběd k Michalovi. Mají Kulajdu a rychle to tu odsýpá. Okolo 13 hodiny vycházíme po červené směrem k Frantovu mostu a pak po zelené na Poledník. Nějaký pán se právě vrací z lesa a nese plný koš hřibů. Cestou nahoru dokonce svítí sluníčko dle zákonu schválnosti a tak se dost při stoupání zahřejeme. Na Poledníku je rušno, stále je tu stejná spoušť po kůrovci, takže máme dobrý výhled, aniž bychom musely na rozhlednu. Dáme kávu a čaj s koláčkem a vydáme se na zpáteční cestu po zelené k Zelenohorským Chalupám.

Trasa: Srní Mechov-Zelenohorské Chalupy - Prášily- Frantův most - Poledník- po zelené Zelenohorské Chalupy- Srní Mechov - 37.570 kroků = 24,5 km

NAD ZELENOHORSKÝMI CHALUPAMI

KONEČNĚ NA POLEDNÍKU

LES NA POLEDNÍKU PO PŮSOBENÍ ORKÁNU, KŮROVCE A OCHRANÁŘŮ....

ZASE J ETU LEPŠÍ VÝHLED, ŽE?

ČTVRTEK 4.8.

Konečně letní den- s plavkami a představou, že se vykoupeme, odjíždíme ráno autobusem na Bučinu a jdeme naši oblíbenou trasu po hranici s Bavorskem směrem na Žďárek. Stavíme se jako vždy na hřbitově na Knižecích Pláních a na svačinu u Červeného potoka. Na obvyklých místech posbíráme hříbky. Jednoho zvlášť pěkného chvíli nesu v ruce, když potkáme jednu postarší Bavoračku . Dáme se do řeči a dozvíme se, že jist houby je hodně nebezpečné, neboť jsou plné radioaktivního Cesia. ..No když už jsme jich snědly dosud tolik, tak tuhle zrovna nevyhodím. Jak se blížíme ke Žďáreckému jezírku, pozbýváme na klidu. Tolik lidí jsme tu ještě neviděly…snad celý autobus cyklistů, malých i velkých a všichni dělají hrozný rámus, malá travnatá plážička je plná ani projít se skoro nedá. To nás tedy spolehlivě od koupání odradí a taky dostatečně otráví. Škoda. Vydáme se tedy lesem přes jelení slať k Vltavskému potoku, tam snad bude klid. Předtím potkáme v lese partu chlapíků s pick-upem a právě nakládají plastové přepravky plné hřibů. V Borové Ladě čekáme společně s dalšími 6ti turisty na autobus- marně. Údajně už jezdí jen o víkendu. Dle internetu by měl jen další za hodinu. Problém je, že sice jel, ale ze stanice za rohem. Než nám to došlo, byl pryč a další jede až zítra. Na stopa nás nikdo vzít nechce, ještěže máme Adriennu, který pro nás obětavě přijede a vezme i další dvě turistky.

Trasa: Vilémov- Kvilda, Bučina- Knižecí Pláně - Žďárek- Žďárecké jezírko - Jelení slať - Borová Lada
33.650 kroků = 24 Km

CESTOU K ČERVENÉMU POTOKU

ČERVENÝ POTOK JE OPRAVDU ČERVENÝ

ZEMĚ JE KULATÁ...

A ROSTOU NA NÍ PRAVÉ HŘIBY :-)

ZÁPAD SLUNCE VĚŠTÍ ZMĚNU POČASÍ

PÁTEK 5.8.

Další uplakaný den nám kazí plány. Od rána prší a vydrží to až do 17 hodin. Jdeme tedy jen z Rokyty Kostermannovou stezkou k návštěvnickému centru na Srní- Hrádky, abychom se podívaly na vlky. Máme štěstí, jsou líní a rozvalují se přímo pod vyhlídkou. Zpátky se stavíme v Kamenném domě alespoň na čaj a sníme si svačinu. Původní představa dojít ten kousek k Fruehaufům u kanálu bere na parkovišti za své, už jsme tak dost mokré a tak jedeme autem. Povídáním s Janou o tom, jak jde život, strávíme zbytek odpoledne a tak se ještě vydáme v půl šesté do výběhu na jeleny na Kvildě, ale už je pozdě mají otevřeno jen do 16,30. vydáme se tedy alespoň po večeři na procházku po Kvildě. A v devět večer už zase začíná pršet.

Trasa: Rokyta- Hrádky a zpět, k jelenímu výběhu od parkoviště a po Kvildě- celkem 14.530 kroků tj. necelých 10 km :-(

VLČÍ VÝBĚH

V KAMENNÉM DOMĚ

SOBOTA 6.8.

Dnešní den je věnován sběru lesních plodin. Dopoledne houby (u cesty hříbky, koloděje, lišky a křemenáče), odpoledne borůvky a večer bude kulturní. Jedeme na koncert Gabriely Demeterové - housle a viola a Pavla Černého- varhany v kostele v Kašperských Horách. Na náměstí se současně konají trhy, lépe řečeno pouť. Některé stánky mají docela zajímavý sortiment. Kostel je téměř plný a varhany zní nádherně obzvláště při Bachových skladbách. Zhruba uprostřed koncertu se rozezní na náměstí siréna, což zcela zásadně naruší průběh koncertu. Demeterová exceluje obzvláště ve hře těžké a poměrně dlouhé skladby na violu. Jediné, co nám ještě chybí k absolutní spokojenosti se Šumavským, jsou palačinky s borůvkovým žahourem. Ve čtvrté restauraci jsme úspěšné- jenže jsou to lívance a nejsou dva, ale jejich pět. No nebyl to vážně ten nejlepší nápad takhle se na závěr našeho pobytu večer přejíst.

Trasa: cestou necestou lesem směr Nové Hutě u Studeného potoka- na křižovatce s modrou zase zpět a pak do lesa na borůvky. Tj.19.795 =12,5 km

NEDĚLE 7.8.

Už jen jelení výběh ( viděly jsme dva nebo tři - všechny tak 100 m daleko- to u inlinové stezky leží přímo u hradby :-) ) a naučná trasa na Kvildě, návrat do Sušice brusle v parku a domů .

Trasa:Kvilda- info centrum- Jelení výběh- Naučná stezka Kvilda
Inline : Most- centrum-most-Dlouhá ves- most (2x) tj. ca12 km.

NÁVŠTĚVNICKÉ CENTRUM KVILDA

KVILDA Z NAUČNÉ STEZKY

Celkem za týden: pěšky ca. 136 km a 28 km na inlinech.

DALŠÍ FOTO Z TOHOTO TÝDNE JE V GALERII

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.