Život je pohyb Usmívající se blog pro neposedné duše

Lázně Jáchymov

20. září 2016 v 20:46 |  LÁZNĚ JÁCHYMOV

Lázně Jáchymov - druhý den- LZ Běhounek depandance Dalibor

Tak jsem se ocitla v lázních, abych dala své tělo trochu do pořádku. Zatím bydlím v penzionu Dalibor, který je spojen s léčebným zařízením Běhounek chodbou. Veškeré procedury , stravování i lékaři jsou v Běhounku a to je obrovská budova. Jen si v ní připadám přece jen trochu nepatřičně, neboť snad všichni ostatní klienti mají minimálně přes 70 a pokud chodí bez berlí tak většinou dost špatně. Už první den jsem absolvovala první radovonovou koupel 15 minut a dnes jsem měla vstupní prohlídku a další koupel, cvičení a rehabilitační masáž. Jako na potvoru jsem si včera těsně před odjezdem šikovně zablokovala bederní páteř a tak to po první koupeli včera vypadalo dost tragicky. Pro jistotu jsem spokla 2 prášky- to by ze mě paní doktorka z neurologie měla radost- a napatlala jsem se několikrát Voltarenem. Snad to pomohlo a dnes je to mnohem lepší. Většina klientů má také nadváhu a cukrovku a další neduhy. To jim ovšem nebrání v tom, aby si k jídlu z bufetu naložili několik talířů a všechno pokud možno ochutnali. Sousedka u stolu má mimo jiné cukrovku a tak dostala k svačině navíc broskev. Od stolu je přísně zakázáno jídlo odnášet. To však většině zřejmě nevadí a tak i moje sousedka si s sebou napakuje ještě 3 šátečky s marmeládou- prý ke kávě. Když jsem se podivila nad tím , že cukrovkář může jíst sladké ( a ještě v takové míře) pravila, že ano, že je to v pohodě. Dost pochybuji, že by tím nadchla svého internistu.
Odpoledne jsem se vypravila objevovat okolí. První cesta vede do kopce po žluté k bývalé osadě Popov. Je to procházka tak na 2,5 až 2 a 3/4 hodiny. Po části cesty jsou informační cedule o vzniku lázní, těžbě stříbra, uranu a objevu rádia a také o madame Curie. Velmi zajímavé čtení. Něco se najde i zde:
Po asi 1 a1/4 hodině dorazím po žluté a dále po zelené značce k rozcestí s dolní Popovskou lípou a odtud ještě pár set metrů k vyhlídce zvané Popovský kříž. Z bývalé osady Popov tu zbyly jen 3 stromy (našla jsem ale jen 2) a ruina kapličky.
Podrobněji zde:
Zpátky jdu jen po žluté , ale trochu lituji, protože cesta jde nejdříve z kopce pak do kopce a znovu dolů, zatímco zelená sledovala vrstevnici. Celkem jsem na cestě byla 2 a 3/4 hodiny- spíše pomalé chůze.

Popovská dolní lípa - stáří 600 let!!! obvod přes 8 m.

z historie Popova

výhled od Popovského kříže směrem na Ostrov

Popovský kříž

Ruina kapličky

památný jasan -stáří 240 let obvod přes 6 m

výhled z terasy Běhounek - na slunění to tedy opravdu dnes není (tak 10 st.)

kruhový objezd u zařízení Curie

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.