Život je pohyb Usmívající se blog pro neposedné duše

MALEDIVY- ostrov Bandos

22. prosince 2016 v 11:57 |  SRÍ LANKA A MALEDIVY

MALEDIVY

Maledivy tvoří řetězec 19 korálových atolů skládají se z většího množství (1190) malých korálových ostrovů. Jsou to vlastně vrcholky původní sopky. podrobněji o vzniku atolů zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Atol
Hloubka Indického oceánu v jejich středu -původním kráteru dosahuje ca. 30 m, zato vně nich to může být i několik kilometrů. POstupem času se bývalá sopka propadá, takže se dá předpokládat, že ostrovy jednou zmizí (nejvyšší místo je 9 m n.m.), ale to my už tu stejně nebudeme.

PÁTEK, 2.12.

V Jetwings nemají pomerančovou šťávu k snídani, ale zase mají muesli a jogurt, který jsme neviděli už víc než týden. V 10 hodin pro nás přijede řidič a zhruba za 30 minut se mu podaří dojet v místním provozu na letiště. Uprostřed jedné z kruhových křižovatek stojí několik krav a asi ještě dlouho stát budou. V odletové hale jsme několikrát kontrolováni rentgenem, ale vodu v plastové lahvi pronesu bez problémů. Po hodině přistaneme na letišti, což je vlastně jeden z ostrovů. Do Malé se musí lidé přepravit lodí. Hned před letištěm je přístav, kde už čekají lodě, které dopravují do různých rezortů, tedy na různé ostrovy. Na Bandos nás jede jen 8 dostaneme záchranné vesty a jedeme pěkně rychle, jsme tam asi za 20 minut. Je tu přístav, za ním recepce, pár obchůdků, velká resturace a několik dalších restaurací a kaváren. Dál pak bazén, sportovní přístav pro windsurfing apod. Před naším domečkem je na pláži rozestavěno několik lehátek. Bereme šnorchl a jdeme na to. Není to však jednoduché. Všude jsou korály, vody málo , musíme jít hodně daleko, než můžeme začít opatrně plavat. Rybiček je všude hodně a jsou krásně barevné. Teprve asi po 40 m začíná hloubka a to zas dost velká - mám z ní docela respekt. později na cedulce zjistíme, že se nesmí šlapat na korály. jak se ale máme dostat někam , kde se dá plavat? Balancování po nich není zrovna příjemné a taky jsem se už pokrábala. Místní informátor nám vysvětlí, že vhodnější místo na plavání je u sportovního přístavu, tak to zítra zkusíme. Večeře je dobrá, úplně super jsou zákusky, čokoládový nákyp, mangovo jogurtová terina s malinovou omáčkou. Má to jen drobnou vadu, pití je tu neskutečně drahé. Džusy stojí 9 dolarů a Cola apod. 4,50.

NA LETIŠTI NA MALEDIVÁCH

A TO UŽJE BANDOS

NEKONEČNĚ ČISTÁ A TEPLÁ VODA

BÍLÝ PÍSEČEK (rozdrobené korály)

ROMANTIKA

SOBOTA, 3.12.

Ostrov jsme obešli za chvíli. Do sportovního přístavu to máme pár desítek metrů, možná max. stovku. Kanálem podél lana se plave lépe, ale moc vody tu také není. Na konci za bójkou se útes prudce svažuje dolů do modré hlubiny. Asi tu bude hodně hluboko...Podél útesu se drží mnoho různých ryb, žluté, modré, proužkované, větší, menší, dlouhé a špičaté jako hadi. Koráli mají také různou barvu a mezi nimi leží různé potvory- tzv. mořské okurky a pod. Po chvíli probluje kolem žralok- má něco přes metr takže se nebojím. Za chvilku další menší..Jen želvy jsme nikde neviděli. Kousek od pláže na mělčině rejdí sem tam rejnok. Písek je jemňoučký a bílý , na pláži jsou různě velkké díry, které si vyhrabávají krabíci, kteří jsou hodně rychlí a nenápadní, protože mají stejnou barvu jako písek. Snídaně, oběd i večeře jsou ve velké restauraci, skládající se ze 3 kulatých, otevřených budov, okolo kterých jsou sítě proti hmyzu, kterého tu mimochodem moc není. Před domečkem pobíhají malí leguánci a na stromech je slyšet křik nějakého ptáka, kterého ovšem nevidíme. Jediný "pták" je velký černý, o kterém se domníváme, že se jedná spíše o kaloně.

NÁŠ PŘÍBYTEK

BEZE SLOV

TOHLE TAKY....

A TEĎ KONEČNĚ RYBIČKY:

TO NEJLEPŠÍ NAKONEC- ANI SE MĚ NEBÁL !

NEDĚLE 4.12.

Dnes je program stejný- dopoledne šnorcholování na útesu a odpoledne totéž. Vzhledem k tomu, jak je sluníčko nebezpečné, i když je občas pod mrakem, bez trička do vody nevlezeme a mažeme se 30tkou. Stejně se občas nějaký ten červený - spálený proužek objeví. Dnes jsme konečně něco také pod vodou natočili, rybičky i žraloka. Ještě , že je voda stále tak teplá- údajně stále 28 stupňů. teplota vzduchu spíš okolo 30, vlhko.

Tady je naše amatérské video z mořských hlubin:

Dnes jsme udělali obhlídku celého ostrova, je tu bazén, různá hřiště včetně tenisového a basketbalového, budova se squashem, ping- pong, kulečník a posilovna. Ráno se dá chodit na jogu. Několik obchodů se suvenýry a potápěčskými a podobnými potřebami. Nic nechybí. Stejně človek jen chodí v plavkách a jednom lehkém oblečení do restaurace a většinou bos. Výběr jídla v baru je velký- 2 druhy polévek, nepřeberné množství salátů a zálivek, vegetariánské jídlo, hovězí, kuřecí, skopové , krůtí, ryby, mořské plody, rýže, brambory. nejlepší jsou ovšem zákusky, různé čokoládové, ovocné, nádivky, teriny, koláče, zmrzlina, ovoce...taky většina turistů není zrovna hubená.

PONDĚLÍ, 5.12.

Náš poslední den, dnes odlétáme, ale až v 11 hodin večer, takže z Bandosu odplujeme v e 20,15. Bohužel ve 12 nás vyhodí z domečku a kufry máme v recepci, můžeme se ale převléknout a osprchovat v Clubu- to je ten dům se sportovním zařízením, dají nám i ručníky. To bude pěkný šok, v Plzni bylo v noci minus 10 st. C. Dopoledne ještě šnorchlujeme, věci necháme na pláži a večer půjdeme někam na večeři.

NENÍ TO NÁDHERA?

PS:díky stálému zapínání klimatizace některých jedinců jsme dopadli dle předpokladu - během 3 dnů po návratu jsme skončili kašlem a a zánětem dutin. Ale stejně to stálo zato!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.