Život je pohyb Usmívající se blog pro neposedné duše

Anterselva (I)

8. července 2017 v 0:19 |  BERCHTESGADEN, HALLEIN A DOLOMITY 2017

Jezero Anterselva, Steinzgeralm, Paso Stalle- středa 28.6.2017

Předpověď počasí je zas mizerná a tak dlouho váhám, kym se vlastně vydat. Nakonec se rozhodneme pro krásně zelenomodré jezero Anterselva- 1650 m.n.m. Autem dojedeme ke 20 km vzdálenému jezeru . Parkoviště je kousek od Enzianhütte a odtude se vydáváme po 7B na Steignzgeralm. Je to dost pořádné stoupání a u horní salaše Steinzger začíná zase pršet. Na chvilku se schováme a když přestane jdeme dál. Naštěstí je dnes mnohem líp, ačkoliv mraků je hodně, ale tu a tam prosvitne i sluníčko. Na Rote Wand (Croda Rossa)- 2818 jsou to ještě 2 hodiny, tak to neriskujeme a zamíříme raději po 7A k sedlu Stalle, kterým jsme první den přijeli autem. u další odbočky k Rote Wand ještě kousek stoupáme podél divokého potoka, protože krajina je tu opravdu hezká. Na vyhlídce na sedlo se rozhodneme dát si svačinu, když lae zjistíme, že housky zůstaly v autě a máme jenzeleninu a konzervu Májky, takže nic...Dnes je mnohem lépe a dál vidět než včera. Jetu pěkná vyhlídka na Obersee- Horní jezero na rakouské straně a také na Anholzersee na italské straně. Hranice vede přesně vrcholem sedla. Dolů scházíme příjemnou cestou ze sedla, která občes křižuje silničku. U jezera je rozlehlá travnatá pláž a zatím docela teplo, dáme zapomenutou svačinu, odpočineme a ještě se vydáme na okružní cestu kolem jezera s naučnými zastávkami o zvířátkách a přírodě. Zelenomodrá voda je fascinující. Dole pod jezerem je biatlonové středisko a každoročně se tu koná světový pohár, Vzhledem k nadmořské výšce je to jeden z těch těžších a pro naši Gábinu Koukalovou spíše smolných, ale letos tu skončila v závodě s hromadným startem třetí. Po cestě autem jsme potkali také nějakou trénující závodnici. Dneska to máme přesně na minutu: když dojdeme k autu začíná pršet a než dojedeme do domečku, už je tu bouřka, tma a liják. Dnes to tedy vyšlo.

HORNÍ JEZERO JE JEŠTĚ V RAKOUSKU

TOHLE UŽ JE HRANICE

BIATLONOVÁ ANTERSELVA JE UŽ V ITÁLII

Statistika 20965 kroků, stoupání 982 klesání 985, nevyšší bod 2261

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.