Život je pohyb Usmívající se blog pro neposedné duše

Königsee a Watzmannhaus (DE)

8. července 2017 v 0:18 |  BERCHTESGADEN, HALLEIN A DOLOMITY 2017

Köenigsee 23.6.2017

Tak je tu zase dovolená a léto. tentokrát až příliš léto. Už měsíc v Plzni nezapršelo a všechno je vyschlé jako v srpnu.Ještěže jedeme zas do hor, jako vždy v posledních létech do Dolomitů ,tentokrát do Valdaory. V domnění , že když cestu trochu "rozkouskujeme" se zkrátí, jedme nejdříve do Algäu - Berchtesgadenu, tedy přesněji k jezeru Königsee do vesničky Schönau. Na dálnici jsou ale za Mnichovem samé zácpy, práce na silnici a tak, takže nakonec jedeme skoro 6 hodin. Naštěstí stíháme poslední loď do Bartolomäu , místa známého z fotek pod severní stěnou Watzmannu s krásným kostelíkem z 12 století.Možná jsme mělijet dál až na konec jezera, kde je vodopád, ale to bychom sevůbec neprošli. Takto máme alespoň 40 minut čas na procházku, někdo se i koupe, voda vypadá docela teplá. Je nádherně čistá a jezero připomíná severský fjord. Je až 8 kmdlouhé a místy až 200 m hluboké. Výletní lodě jezdí už léta na elektrický pohon a veškerévodní sporty jsou tu zakázány, kromě plavání. POslední loď jede zpět v 18 hodin, ale nakonec jedeme až v 18,15. Spímestranou od turistického průmyslu v hotelu Bärenstüberl neboli v "medvědí komůrce". Nebylo moc na výběr, ale nakonec se ukazuje , že je to dobře, odtud je to nejblíž na parkoviště k výhozí cestě na Watzmannhaus, kam máme namířeno zítra. večer je úplně příšerné horko a vypadá to, že přijde ještě nějaká bouřka.

Přístav v Schönau- na lodi jedeme skoro sami- je již poslední tento den.

KOSTELÍK - BARTOLOMAUSKIRCHE tady vystupujeme a máme ca 40 min čas na procházku

taková je naše loďka....elektromotor na baterie, které váží nějakou tunu.

Jako mořský fjord

Watzmannhaus 24.6.2017

Autem vyrazíme v osm hodin a dobře děláme, místa na parkovišti je dostatek. S kartou hosta platíme pouhých 1,5 Eur za celý den. Cesta hned prudce stoupá a vydrží to až k Watzmanhausu- neboli k chatě pod známým vrcholem hory Watzmann - jedné z nejvyšších hor Německa - se svými 2.713 m.n.m je třetí nejvyšší.
Podle cedulek bychom měli být nahoře za 5 hodin, je to drobet podhodnocené- dá se to zvládnou v pohodě za 3 hodiny. Na chatě dáme polévku a pití. Můj rybízový džus má pochybnou chuť a tak ho ani nedopiju. Původní plán vylézt až na Watzmann je však za daných okolností nereálný. Terén je mnohem horší , prakticky se místy leze po skále- nahoru to ještě jde ale dolů je to pomalé. Vycházím ještě tak 100- 150 výškových m jestli neuvidím jezero, ale bohužel a tak se vracím a scházíme dolů k parkovišti. I tak to stačilo.Časové údaje Mapy.cz jsou pro tuto oblast poněkud podhodnocené- zřejmě vůbec nepočítají s převýšením a neschůdným terénem:-)

CESTOU NA WATZMANHAUS

UŽ SE BLÍŽÍME...

UŽ HO VIDÍME ..:-)

POSLEDNÍ METRY...

A JSME TU!

Statistika 39.660 kroků, stoupání 2.110 klesání 2.110, nevyšší bod 2091

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.