Život je pohyb Usmívající se blog pro neposedné duše

Kronplatz (I)

8. července 2017 v 0:18 |  BERCHTESGADEN, HALLEIN A DOLOMITY 2017

Údolí Pustertal a Kronplatz, úterý 27.6.2017

Ještě včera jsme prozkoumali místní samobsluhu, nakoupili u zelinářky, ale informace byli již zavřené. Dnes tedy vyrážíme do íčka pro nějakou mapku, protože moje v telefonu nemá značené trasy.Kupiji jednupodrobnou za 5 EUR a jedeme autem na parkoviště u lanovky pod Kronplatzem. vyrážíme nahoru pěšky po trase č.3. je tedy dost prudká- převýšení bude z ca. 1150 m.n.m na vrchol 2275 dost velké. POčasí se kazí ještě víc a mraky, které se všude ráno válely zlověstně černají a začíná dost pršet. Přichází pěkný liják. Kupodivu se ještě obloha vytáhne a sluníčko usuší mokré pončo i nás, aby posléze už téměř na vrcholku začalo znovu tentokrát mnohem víc a s koroupami, to už mám i goretexové boty mokré. Konečně dorazíme k restauraci, ale vchod je zavřený. Je třeba to obejít, což se mi stává osudným. Když běžím v lijáku s kapucou na očích vrazím přesně čelem ,když zvednu hlavu do jakési dobře umístěné cedule tak, že mě to málem porazí. Sprostě zakleju, to mi ale nepomůže a na hlavě už se dělá pěkná boule asi 4 cm dlouhá a 2 cm široká, no nádhera a hlava bolí. a ještě si užili turisté , co mě pozorovali schovaní před deštěm. V samooblužné restauraci nikdo není, ale jídlo nějaké zbylo. Dáme polévku a k tomu naši svačinu. Když se trochu ohřejeme vyrazíme na obhlídku vrcholu, už neprší, ale hezky moc není fouká a protože máme oblečení dost mokré jenám zima. Zajdeme tedy do muzea MMM- tedy Messnerova muzea, které projektovala Zaha Hadid. Upřímně: žádný architektonický skvost to není, ale jistou myšlenku to má a je odtud pěkný výhled na hory. Uvnitř mnoho obrazů hor, různé horolezecké relikvie a náčiní, mnoho citátů, hodně z nich od pana Messnera. Promí tá se film o dobývání různých hor. No a hlavně je tu tepleji a nefouká- vstupné 8 EUR. POté se vydáváme oklikou dolů, abychomnemuseli klouzat po strmé stezce, kterou jsme absolvovali nahoru. Jdeme po trase 4 směrem k Belvedere a pak podél lanovky k Bad Berfall. Má to drobnou vadu. Je tu nějaká nová sjezdovka, která z části "pohřbila" původní turistickou trasu a tak klopýtáme buď po rozbaněné sjezdovce a nebo to zkoušíme lesem. Na sjezdovce zkouší zřejmě nějaký nový ekologický vynález, pěstují tu s menším úspěchem obilí.Konečně dorážíme k říčce podél níž se dostaneme po silničce zpět k autu. Nakoupit a domů je už 18 hodin.Dnešní počet kroků 38 tisíc a něco. Úplně to stačilo.

SEXNERHOF- TADY BYDLÍME

TAKTO NÁS VÍTÁ KRONPLATZ- ZA CHVÍLI ZAČNOU PADAT KROUPY.

MUZEUM MMM OD ZAHY HADID

VENKU HORY, UVNITŘ HORY

Statistika 38.063 kroků, stoupání 1489 klesání 1466, nevyšší bod 2269

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.