Život je pohyb Usmívající se blog pro neposedné duše

Opět přejezd Šumavy na lyžích 2018

8. února 2018 v 19:44 |  NA LYŽÍCH DOMA I VENKU

A je tu zase dlouho očekávaný přejezd Šumavy na lyžích

Dalo by se říci, že se stále opakuje stejný scénář. Jede se ze železné Rudy do Srní a druhý den ze Srní, ale spíše kvůli nedostatku sněhu a času až z Antýglu do Kubovy Huti. Jednak se každý rok mění sněhové podmínky a vzhledem k tomu, že spíše k horšímu, je třeba improvizovat a tak se třebas trasa , která normálně měří tak 30 až 33 km dokáže pěkně natáhnout, když je třeba nejdříve dojet až na Javoří Pilu, abychom se pka zas vrátili opačným směrem do Srní. Jako tentokrát, takže se nám trasa natáhla na zhruba 43 km, možná i víc. Také místo v březnu, kdy je dlouho vidět musíme vyjíždět stále dříve, loni v lednu letos hned začátkem února. Podle předpovědi mělo několik dnů před víkendem na horách pořádně sněžit a nic. Předpověď se měnila ze dne na den, ba co víc, z hodiny na hodinu. Takže jsme byli velmi vděční i za 1 cm sněhu na jinak hodně tvrdém a ledovém podkladu.Místy sníh chyběl úplně a to především v závěru první etapy na Srní a pak na cestě z Nových HUtí na Šindlov a také místy v lese na Kubovo Huť, kde jsme jeli po slupce ledu a čekali, kdy si rozbijeme nos díky kamení.
Štěstí nám však přálo a my nejen přežili, ale jsme i celí bez zraněníSmějící se. Některé novinky jsme také zaznamenali. Například v Kubovo Huti je v provozu od loňského roku nádherně a asi i draze zrekonstruovaný hotel s novým názvem Kristián u silnice hned pod sjezdovkou. Moderním a přitom horským interiérem restaurace a přilehlých prostor jsme byli velmi nadšení a to jsme ještě neviděli pokoje a to , že je tu k dispozici i bazén. Dali jsme si lívance s borůvkovým žahourem a moc nám chutnalo.
Dále jsem vyzkoušeli staronový vláček do Strakonic, který nyní provozuje společnost GW a tak zde neplatí jízdenky ČD, což nám ptrochu zkomplikovalo přestup na vlak ve Strakonicích, kde je jen 5 minut na přesun a současné nakoupení jízdenky ČD u pokladny. Zato překvapil mile zmodernizovaný vagon ČD u vlaku Petra Voka do Plzně.
Konečně se dráhy pohnuly i tady.
Počasí nám přálo, jen místy ty sjezdy byly na ledu dost nebezpečné, ale už se těšíme na příští rok, tedy hlavně já:-).

TADY UŽ JE SNĚHU MÁLO NEBO ŽÁDNÝ

RESTAURACE HOTELU KRISTIÁN

SKVĚLÝ ZÁVĚR VÝLETU !

DALŠÍ FOTO ZDE - LISTUJ DOLEVA:)

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 signoraa signoraa | Web | 12. února 2018 v 9:49 | Reagovat

Krásné fotky z mé milované Šumavy. Pamatuju si, kolik tu bývalo sněhu. Na Antýglu jsem byla naposledy v roce 2016 (v srpnu) a hotel Kristián si pamatuji ještě jako rekreační středisko ČZ Strakonice. Na běžkách už jsem nestála spoustu let a Šumavou se už jen procházím. Ale o to raději. Je mojí srdeční záležitostí. :-D

2 Jan Turon Jan Turon | E-mail | Web | 20. února 2018 v 6:49 | Reagovat

Pěkné fotky, hlavně ta zasněžená cesta...Pamatuji se na cestu ze Zelezne do Bavorske Rudy pěšky v době, kdy v ze Bavorske ještě fungoval bazem s mořskýmí vlnami. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.