Život je pohyb Usmívající se blog pro neposedné duše

Přejezd Jizerek a Krkonoš

13. února 2018 v 22:15 |  NA LYŽÍCH DOMA I VENKU

Aneb:Jak jsme jely Jizersko-Krkonošskou 56stku.

Taky by se to mohlo jmenovat Memoriál Hanče a Vrbaty po našem, či podobně, hlavně podle závěru cesty. Začátek byl ale lepší než jsme očekávaly. Cesta z Plzně přes Prahu do Liberce Flixbusem byla sice dlouhá skoro 4 hodiny, ale ubytování v Liberci na náměstí v centru města v hotelu Radnice bylo pěkné, kousek od známé Liberecké radnice a zámku a na dohled od obchodního centra Plaza. Liberečáci, ti se mají, ráno sednou na městskou hromadnou a za chvíli jsou buďna sjezdovkách na Ještědu a nebo v Bedřichově na stadionu a mohou vyrazit na běžky, stejně jako my v sobotu. Přivítaly nás navíc krásně a nově upravené stopy, které nás až na krátký úsek hraničního přechodu do Polska provázely celou cestu. Počasí sice nebylo úplně ideální, sluníčko by bylo lepší, ale nepršelo, nesněžilo a před sebe jsme viděly celkem daleko.
Trasa vedla z Bedřichova přes Kristiánov, Smědavu do Jizerky, kde jsme daly v restauraci Sklárna oběd, který celkem chválím, navíc interiér restaurace byl pěkný a personál- tedy jeden člověk, byl milý a ochotný, přestože měl naprosto plno a mohl se uběhat.Dál jsme pokračovaly na Polské hranice do Orle a přes výběžek do Harrachova. Sice jsme se netrefily úplně tam, kam jsem chtěly, ale přijely jsem na nádraží, které je od centra dost daleko, ale zas tam stál autobus, který nás odvezl přímo před penzion Jakub. Přestože jsme přijely až v 17 hodin, nebylo ubytování ještě připravené a majitel hodně mluvil a méně dělal. Výmluvy mu trvaly celou hodinu než nás ubytoval. Jako kompenzaci nám nabídl zbytky od snídaně a Proseco. Nakonec nám jídlo stačilo a nešly jsme ani na večeři. Večer se však přiřítila tlupa Poláků s bandou dětiček, které začaly po chodbách lítat a dupat jako splašené. Vydržela jsem to jen hodinu a pak je šla umravnit, naštěstí daly pokoj. Přestože jsme se domluvily, že snídaně bude v 7 ráno, bylo v tu dobu dole pusto prázdno a žádná snídaně se nekonala, majitel spinkal a nějak si nemohl vzpomenout , že to večer slíbil. Obsloužily jsme se víceméně samy zbytky z lednice a rády se rozloučily s hostitelem neustále se na něco vymlouvajícím a vyrazily směr Mumlavské vodopády. Cesta podél potoka byla hezká, stoupání k Vosecké boudě už horší, ale přesto ještě velmi pěkné ve srovnání s tím ,co nás čekalo na hřebeni Krkonoš.
Stáli jsme kousek od ní a vůbec jsme ji neviděly. Pak jsme vyrazili po "čárkované" ted neudržované cestě. Byla zmrzlá a hrbolatá, potkali jsme jen pár skialpinistů. Čím jsem šly výš, tím vítr přidával na síle. Při mínus 7 stupních byla dost zima a místy to s námi dost mávalo. Na vrcholu hřebene, který jsme poznaly vlastně jen podle zesilující vichřice a tyčí, ze kterých koukalo z ledu jen tak čtyřicet čísel a taky podle toho, že jsme neviděly už skoro nic jsme naštěstí narazily na dřevěnou boudičku, kam jsme doslova vklouzly malým otvorem, bylo tam ale příjemně. Venku to vypadalo spíš na zákaz vycházení, ale nikdo nic neříkal, a my stejně musely na druhou stranu na autobus. Jak jsme se blížily ke kotli a Mohyle Hanče a Vrbaty (kterou jsme stejně neviděly), tak mi bylo úplně jasné, proč ti dva tady tenkrát umrzli. Byly jsme kousek od Vrbatovy boudy, ale vidět tedy nebyla. Když jsme ji našly, Hanka ještě dlouho čekala, až jí rozmrnou prsty na rukou. Daly jsme si moc dobrou kuřecí polívku, i když za cenu vskutku vysokohorskou- 65 Kč. Pak už nás čekal jen skoro 9 km sjezd dolů do Špindlu. Cesta zvaná Vodovodní je pěkně široká a až na Mísečky pohodlná, pak už je to místy horší, protože se tu mícháte s lyžaři začátečníky a střed je ledový. Nakonec vyústí přímo na sjezdovku z Medvědína. Můžete si sice vybrat sjezdovku "for beginners", ale sjíždět na běžkách po ledové, celkem prudké sjezdovce mezi padajícími neumělci je dost tvrdé. Splužit ji po straně, kde je "pískoviště" ze směsice umělého a zmzlého sněhu je tvrdou zkouškou, ale jít po ní pěšky je skoro stejné. Nakonec jsme ve zdraví přežily a zbytek času strávily v "aprés ski" restauraci . Čaj, bombardino a malý dezert za bezmála třista korun nám připomenul, že Špindl je především střediskem pro snoby. Nakonec tu pro ně mají i velký obchod značky Bogner, aby měli v čem postávat ve frontách na lanovku, které jsou tu fakt dlouhé.
Cesta domů busem a vlakem za 5 hodin byla dlouhá, alespoň jsme zas viděly po dlouhé době krásné pražské hlavní nádraží a jely docela pěkným vlakem i s občerstvením. Budeme muset jet příští rok znovu, až bude svítit sluníčko ,abychom taky něco viděly :-).

SMĚDAVA

NAŠE TRASY:

PRVNÍ DEN

DRUHÝ DEN

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.