Život je pohyb Usmívající se blog pro neposedné duše

Červená Sella Ronda

5. března 2018 v 18:11 |  NA LYŽÍCH DOMA I VENKU

Lyžování s Dolomiti superski na Sella Rondě.

Dálnice v pátek odpoledne byla čistá, sluníčko svítilo a přesto nás mezi Norimbergem a Mnichovem zdržely 3 bouračky. Přitom Němci jezdili spíš pomaleji. Nakonec nám v podstatě stačilo 6 hodin do St. Christiny v údolí Val Gardena. Závěr byl ovšem trochu dramatický, protože ke konci začalo dost sněžit a stoupání po serpetýnách do hor nebylo nijak ošetřené a dost to klouzalo. Co to však bylo proti městské komunikaci v Christině! Ulice Paul vede také v serpentýnách do výše položené části města, je tak úzká, že vypadá jako jednosměrná, ale zdání klame, není! A co víc, naše Villa Arnika je téměř až nahoře a jedna část úzké uličky klesá prudce dolů a za roh. Sníh je uklouzaný a auto se začíná samovolně sunout bokem do této propasti. Naštěstí se nám ho podařilo srovnat a vrhámě se správně přední částí auta dolu. Překvapivě se nám podařilo dole bez úrazu zatočit, Ovšem představa, že bychom toto podnikali každý den mě děsí. Majitelka nás ujistí, že zítra nebude na ulici po sněhu ani památka a naštěstí má pravdu. Bohužel se nám nepodařilo sehnat lepší ubytování, všechno bylo z pátku na sobotu obsazené. Pokojík celkem podle předpokladů, ale koupelna, pokud se tak dá vůbec nazvat trochu větčí WC s miniaturní sprchou, je dost hrozná. Ani umyvadlo se tam nevešlo, tak ho máme na pokoji. Navíc je tu docela zima. To, že nemají televizi nám sice nevadí, protože máme stažené filmy a WI.FI jim naštěstí funguje, ale hygienické zázemí na úrovni nám chybí. To nemluvím o tom, že za tento "luxus" chtějí 39 Eur za osobu.
V sobotu je na sjezdovkách prázdno a jsou pěkně upravené, sice nesvítí sluníčko, ale na cestu je celkem vidět. A tak v pohodě objedeme celou červenou Sella Rondu a ještě si zajezdíme na některých vedlejších sjezdovkách.
Neděle je jako vymalovaná, lidí sice přibylo, ale fronty moc nejsou a tak kromě červené Rondy zajíždíme ještě do oblasti nad La Villou a údolím Alta Badia. Tady je hodně modrých a pomalých sjezdovek. Lyžování zakončíme na sjezdovce světového poháru pod Sasslongem s Apfelštrůdlem s Vanillensossem a TIramisu, to je život! Sjezdovky byly super upravené, najezdili jsme hromadu km.

Sassolungo

A tady je mapka obou Sella Rond -lehká zelená a zajímavější červená- za pěkného počasí se dá ujet poměrně rychle a ještě si můžete "odskočit" na jiné sjezdovky, kterých je v každém středisku, které projíždíte habaděj.

V pondělí už hezky není, ale vidět zatím je a tak jedeme na sjezdovky na druhé straně údolí, není jich tu mnoho, ale zato jsou dlouhé. Do Ulrichu vede ta nejdelší- 10,5 km zvrcholu Seceda (2518m)- červená a na druhou stranu o něco kratší také červená do St. Christiny. Když se vrátíme do penzionu, nefunguje už ani wi-fi. Předpověď počasí není úplně nejlepší, má zase padat sníh, ale předpověď se stejně mění každou chvíli, tak uvidíme.
Ještě nám zbývá projet oddělenou část sjezdovek Seiser Alm, kde jsou většinou jen červené a modré.

Další foto zkrásného dne je v galerii:

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Lucka Lucka | E-mail | Web | 6. března 2018 v 7:26 | Reagovat

Krásné fotky, jen škoda toho hygienického zázemí, to je takový základ... :-/

2 signoraa signoraa | Web | 6. března 2018 v 17:02 | Reagovat

Nádherné fotky. :-D Už se jen kochám, sjezdovky jsem odložila už před spoustou let. Docela mě překvapila cena za ubytování, připadá mi to hodně předražené. Možná je to nadhodnocené kvůli lyžování. Mimo zimní sezónu se tu většinou účtuje kolem 25€ za noc se snídaní. Podobné je to i v Rakousku.
Škoda toho zázemí, ale už jsme také jednou zažili něco podobného, kdy jsme kromě sebe sprchovali i toaletní papír. ;-)

3 alpos alpos | Web | 6. března 2018 v 17:52 | Reagovat

Ano předražené to je, ale to je tu ubytování v tuto dobu obecně všude a navíc nebylo k mání v tomto termínu[2]:

4 Miloš Miloš | Web | 18. března 2018 v 12:02 | Reagovat

V Itálii jsme v posledních letech byli celkem 5-krát, ale vždy v březnu na přelomu zimy a jara.
Bydleli jsme v Predazzu a měli skipass 4+2, kdy 2 dny byly vyhrazeny právě pro Sella Rondu. Je tam nádherně, úchvatná scenérie masivních skal, ale do částí Arabba, kde jsou i černé sjezdovky, jsme se nikdy neodvážili.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.