Život je pohyb Usmívající se blog pro neposedné duše

Přechod Krušných hor část 1

29. května 2018 v 22:58 |  Krušné Hory

Z Krupky do Děčína přes Děčínský Sněžník.

První den- Krupka- Komáří Hůrka- Ostrov u Tisé- Tisá. (bez lanovky zkratkou ca 27 km, s lanovkou 23 km)

Je to krásný dvoudenní přechod, musí ale fungovat naše nejstarší lanovka v Čechách z roku 1953 a současně nejdelší lanovka ve východní Evropě bez mezistanice. Délka: 2.348m. Výškový rozdíl: 482m. Rychlost: 2,5m/s. Z Plzně jsme dorazily za ca. 3,5 hodiny (v 11,40) do stanice Krupka -Bohosudov. Odtud je to ca. 2 km k lanovce. Bohužel se odpoledne den před naším příjezdem lanovka nečekaně porouchala a tak nás čekala jen cedule s také cesta do strmého srázu, kvůli nedostatku času pod lanovkou v trávě.Takže asi 3,5 km s převýšením téměř 500 m. Nahoře jsme oproti plánu o hodinu později s několika klíšťaty na nohou. Čeká nás ale ještě dalších 21 km a to máme už 14 hodin. Cesta po hřebeni je krásná, procházíme loukami, lesy a kocháme se pěknými vyhlídkami. Kromě jednoho cyklisty nepotkáváme cestou vlastně nikoho. Do Tisé do penzionu Doma dorazíme v 19,30. Kromě dalších klíšťat a přetížené šlachy v chodidle, která se ozývá bodavou bolestí v patě to byl hezký den.

KOMÁŘÍ HŮRKA S KOMÁŘÍ VÍŽKOU

LOUKY A PASTVINY NA HŘEBENI KRUŠNÝCH HOR S KRÁSNÝMI VÝHLEDY

Druhý den- Tisá -Děčínský Sněžník- Děčín vyhlídka - nádraží (ca 23 km až na nádraží)

Ráno nakupujeme v místním Coopu svačinu na cestu a vyrážíme na skály nad obcí. Jsou tu dva okruhy, za které se platí vstupné, ale my jdeme po červené značce a to je zdarma, i tak je cesta plná výhledů a krásných skal, které slouží často horolezcům.Pokračujeme dál na Děčínský Sněžník. Je tu pěkná stará rozhledna, vstupné za 30 Kč. Klíč si vezměte s sebou a nenechávejteho v zámku jako já, protože pak další turisté musí čekat až se pokocháte a nejsou z toho nadšení. Zato já byla nadšená z nádherných výhledů všemi směry. Je odtud vidět do Drážďan, celého středočeského kraje, na horu Říp, vysílač Vydhošť a další kopce a města. Samozřejmě i na Děčín. Skály v okolí jsou také krásné. Dál už se pak jde lesem o červené do Děčína až na vyhlídku nad Labem a odtud se pak dá sejít zkratkou na nádraží. Pak už jen rychlíkem do Prahy a Plzně . Odjíždíme v 17,26 a v PLzni jsme ještě před 21 hodinou.

SKÁLY NA TISOU

VÝHLEDY ZE SKAL NA TISOU

VÝHLEDY NA DĚČÍN A DÁL

DĚČÍNSKÝ SNĚŽNÍK ROZHLEDNA

POHLEDY Z ROZHLEDNY DO DALEKA

NÁDHERA.....

VYHLÍDKA NA DĚČÍNEM

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.