Život je pohyb Usmívající se blog pro neposedné duše

Podzimní přejezd Šumavy

18. října 2018 v 21:17 |  ŠUMAVA

Podzimní přechodo-přejezd Šumavy.

Stále marně čekám na to, že mě přestane bolet pata a budu moci zase chodit na dlouhé výlety. Už 4.5 měsíce. Vyrážíme tedy na tradiční přechod, ale s kolem. Počasí je na tuto dobu velmi pěkné, je teplo i na horách. Překvapivě nejsme samy, koho napadlo se do Železné Rudy vypravit a dokonce s kolem. Před 8 ráno odjíždí "rychlík". První třída se od druhé liší pouze barvou sedaček, ale je moderní a čistý. Naštěstí se na naše kola najdou i volné háky, přestože většina míst pro kola je předem zarezervována. Vlak je úplně plný, že by se přece jen přesouvali lidé z aut do veřejné dopravy? Vzpomínáme na 70tá léta, kdy jsme mnohdy museli ve vlaku stát a nebo vyslat jednoho zástupce o hodinu dřív, aby nám držel místo.
Vlak má zpoždění a tak z Rudy vyjíždíme po desáté hodině směr Debrník. Na křižovatce odbočíme po vrstevnici na Gerlovku a pak už po cyklostezce do Prášil.
V hospodě U Michala je docela plno, venku na sluníčku se sedí pěkně a mají tu i dobré lívanečky s borůvkami. Máme hromadu času a tak si cestu do Srní trochu prodloužíme cestou okolo kanálu, kolem Spáleného vrchu k nádrži elektrárny. Alespoň jsme viděli zas novou výstavbu typických Šumavských stavení za nádrží na krásném místě s výhledem do údolí a kopců směrem k Prášilům. V hotelu jsme už v 16.30 a tak se vydáme ještě na krátkou průzkumnou cestu pěšky do okolí, všude samé nové chalupy...Hotel Srní nemá chybu, před večeří ještě několik bazénů a pak si můžeme vybrat uvítací drink. Neváháme a bereme Martini. Jídlo v restauraci začíná někde na 200 Kč, žádná láce, ale jednou za rok si to dopřejeme. Spí se tu taky dobře...
Snídaně je jako vždy super, jen se nedá vážně všechno sníst...vyrážíme na kole dál přes Rokytu, Horskou Kvildu, na Churáňov do bufetu u stadionu. Mají tu tradičně dobrou bramboračku i kulajdu. Dál jedeme směrem na Nicov , později se cesta horší, samé kamení a tak raději jdeme pěšky, stále ještě rostou hřiby, ale my nemáme čas je hledat. Z Nicova už to jde po silnici, nikdo tu nejezdí a do Kašperek se jede pěkně. Výhledy na hrad Kašperk jsou všude, město je už skoro celé zrekonstruované, chybí jen jedna budova na náměstí, škoda, ta kazí dojem. Restaurace na náměstí hodně zvýšily ceny, asi mají dostatek hostů, je tu i jedna z nejlepších restaurací v hotelu Kašperk, podle toho jsou tu i vysoké ceny a tak radějí směřujeme do Pizzerie za náměstím, kde je levněji a jídlo také není špatné.
Pak už jen zbývá cesta z kopce do Anína, Dlouhé Vsi a zadem do Sušice. Vlak po 16 hodině v pohodě stíháme a ještě za světla dojedeme domů. Pěšky by to sice bylo pomalejší, ale zas bychom si cestu šumavskou přírodou víc užily, tak snad příště.

Trasa: část 1) Plzeň- zastávka / Železná Ruda- Gerlova Huť - Prášily- Srní
část 2) Srní - Rokyta - Horská Kvilda - Churáňov - Nicov - Kašperské Hory - Anín - Dlohá Ves - Sušice nádraží / Plzeň hlavní nádraží - domů.

Celkem 101 km ( nic moc za 2 dny, ale terén byl místy dost těžký :-) )

CESTOU DO PRÁŠIL

ŘEKA VYDRA JE STÁLE KRÁSNÁ

BARVY PODZIMU U KAŠPERSKÝCH HOR

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.